PROJENİN ADI: Tıp eğitimi müfredatında yer alan seçmeli dijital sağlık stajının
öğrenciler ve mezunlar tarafından değerlendirilmesi
Sağlık teknolojilerindeki gelişmeler, tıbbi hizmetlerin nasıl sunulduğu ve yönetildiği konusundaki
ilerlemelerle sağlık hizmetlerini dönüştürmektedir. Mobil sağlık uygulamaları, sağlık
enformasyon teknolojileri, giyilebilir cihazlar, tele-tıp gibi uygulamaları içeren dijital sağlık, sağlık
hizmetleri sunumunda köklü değişikliklere yol açmaktadır . Dünya çapında ve ülkemizde sağlık
kurum ve kuruluşları, dijital sağlık uygulamalarını, sağlık hizmetlerine giderek daha fazla entegre
etmektedir. Bu yeni döneme uyum için hükümetler, uzmanlık dernekleri ve diğer sivil toplum
kuruluşları dijital sağlığın kullanımını teşvik etmekte ve özendirici politikalar geliştirmektedirler.
Bu dijital dönüşümle birlikte, mevcut teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, dijital sağlık
teknolojileri konusunda yeterliliğe sahip bir iş gücü gerekliliği giderek daha fazla gündeme
gelmektedir . Bu doğrultuda hali hazırda hizmet vermekte olan personelin eğitiminin yanında,
sağlık çalışanlarının yetiştirildiği fakültelerin eğitim programlarını gözden geçirmeleri gerekmektedir.
Dijital sağlık ile ilgili disiplinlerin özellikle mezuniyet öncesi tıp müfredatına entegrasyonu,
gelecekteki sağlık profesyonellerini dijital olarak etkin bir ortamda hazırlamak için kritik bir adımdır. Her ne kadar dijital teknolojiler günlük hayatta yaygın olsa da, sağlıkta kullanılan dijital
teknolojilerin sistemli bir şekilde dijital yeterlilikler (Digital Competencies, DiCo) konusunda tıp
eğitiminde halen önemli bir boşluk bulunmaktadır. Bu yetkinlikler, profesyonel sağlık hizmetleri
ortamında dijital teknolojilerin etkili bir şekilde uygulanabilmesi için hayati öneme sahiptir, bu da
dijital sağlık eğitiminin tıp eğitimine dahil edilmesi gerektiğini göstermektedir .
Sağlık profesyonelleri dijital sağlık ekosisteminde hem kullanıcı hem de geliştirici olarak yer
almaktadır; “dijital sağlık okur yazarlığının ve yetkinliğinin” hekimlerde artırılması bu nedenle çok
önemlidir. Bu yetkinlik hasta ve hasta yakınlarındaki dijital okuryazarlığı ve yetkinliğin de artması
için ayrı bir çarpan olacaktır.
Bu çalışmanın amacı, 2018 yılından bu yana, Dijital Sağlık Seçmeli katılmış olan tıp fakültesi
öğrencilerinin dijital sağlık hakkındaki bilgi, tutum ve yetkinlikleri üzerindeki etkisini
değerlendirmek, böylece tıp müfredatına dijital sağlık eğitimin entegrasyonu ve gelecekteki sağlık
profesyonellerini dijital çağa hazırlamanın önemi üzerine devam eden tartışmaya katkıda
bulunmaktır. Bu çalışma neticesinde, elde edilen bulgularla staj programı gözden geçirilecek, aynı
zamanda 6 yıldır devam eden bu dijital sağlık eğitimi tecrübesi diğer tıp fakülteleri için bir örnek
olması adına tanıtılacaktır.
Sorumlu Araştırıcı:
HİPAM Müdürü Prof. Dr. Ali Serdar Fak
Bu sayfa Hypertension and Arteriosclerosis Research and Implementation Centre tarafından en son 12.08.2024 10:27:10 tarihinde güncellenmiştir.